Een beetje informatie kan geen kwaad

4 november 2019 - Wormer, Nederland

Het is nu maandagmiddag. Morgen zit ik op dit tijdsstip in het vliegtuig naast Til, zij wordt mijn maatje in dit Afrika avontuur. En een maatje heb ik wel nodig omdat ik mijzelf ken en ik weet dat ik het lastig ga krijgen met heimwee.  Ik zal mijn maatje Herman gaan missen (hij wilde niet mee), onze kleinzoon Sam gaan missen(die iedere week op woensdag bij mij is) en dan heb ik het nog niet over het feit dat onze jongste dochter binnen nu en 2 weken gaat bevallen( dat moet ik dus ook missen) en is mijn moeder van ruim 81 jaar op dit moment geveld door een longontsteking. Gelukkig kan mijn moeder mij nu volgen via mijn blog (mijn moeder zegt heel lief via mijn blok) en dit vindt zij heel leuk.

Mijn maatje voor de komende 3,5 week is dus Til. Til is al vijf keer in het kindertehuis van Mariette en Mozes in Ghana geweest. Volgens Til raakt je verslaafd aan Ghana (haha). Dat wordt voor mij dan wat lastig omdat ik heb besloten om niet meer te gaan vliegen in verband met onze milieuproblematiek. Lastig hoor. Nee...luxeprobleem ;-)

Maar goed, veel mensen vragen mij waar ik precies heen ga. Het kindertehuis staat dus in het noorden van Ghana en ik vlieg op Accra(hoofdstad van Ghana). Wij slapen daar dus morgenavond in een hostel en vervolgen onze reis op woensdagochtend vroeg. Een busreis van 12 uur wat volgens Til een geweldige ervaring is. Je ziet het land en de mensen aan je voorbij gaan, het is net een documentaire waar ik dan in zit. Daar ga ik natuurlijk foto's van maken!! Ik houd je op de hoogte.

Dan komen we woensdag avond aan bij het kindertehuis Hanukkah. Om een indruk te krijgen hoe het er daar uitziet kun je op hun site kijken via http://www.mchildcare.nl . Hier lees je hoe Mariette verzeilt is geraakt in Ghana en er staan leuke filmpjes op van de kids aldaar.

Mijn koffer staat klaar, ik ben vandaag ingecheckt bij KLM, heb gisteren onze dochters en schoonzoons op visite gehad(wat ik extra waardeer, voelt toch als een soort als een wereldreis) en straks komt onze zoon met zijn vriend afscheid nemen. Kortom alles is nu echt geregeld. Mijn volgend verhaal zal ik dan ook vanuit  Ghana schrijven.  Spannend hoor allemaal ;-)

1. Geesje:
    Spannend hoor
    Veel plezier
  2. Trudy Den Herder:
    4 november 2019
    Mama van Ingrid, beterschap, het is een nare griep.

Ingrid, je bent een dappere lieverd, wat zal je genieten van al die geuren, kleuren en indrukken. Gelukkig zie ik je morgen nog even, het geeft een apart gevoel bij mij en bij jou zal dat wel heel apart zijn, het is iets heel bijzonders en dat past bij jou, want jij bent ook heel bijzonder. xxxxx
  3. Von:
    4 november 2019
    Heel veel genieten, maar ga je ook missen.....
  4. Geesje:
    Ga vooral genieten!
    Ik zie er naar uit je verhalen te lezen
  5. Ineke Baas:
    4 november 2019
    Een spannende reis en veel nieuwe ervaringen. Geniet ervan!
  6. Guda:
    4 november 2019
    Geniet van je bijzondere (mooie) reis
  7. Wick& Joke:
    4 november 2019
    Wat een avontuur ga je tegemoet Ingrid, wij hopen dat je erg gaat genieten en mooie verhalen gaat schrijven over je ontmoetingen in Ghana.
    Doe voorzichtig met eten!!!
    Tot over drie weken...…!
  8. Melissa:
    4 november 2019
    Geniet van alle mooie momenten die u daar gaat meemaken. Ik kijk uit naar de verhalen en foto’s. Fijne vlucht xxxx Pas goed op u zelf!
  9. Tanja Kee:
    4 november 2019
    Ingrid geniet van alle indrukken en mooie momenten, en wat fijn dat ik een beetje mee mag genieten, alvast bedankt. XXX
  10. Christine:
    5 november 2019
    Genieten! Ik reis via je blog een beetje met je mee ;0)
  11. Jooske:
    5 november 2019
    Geniet van deze mooie reis- een grote wens gaat nu voor jou in vervulling en het is je zo gegund.