Grote schoonmaak

8 november 2019 - Sunyani, Ghana

Vanmorgen kwart over zes gingen Tilly en ik op pad voor onze ochtend wandeling. Ik had jammer genoeg mijn mobiel niet mee( vergeten op te laden) en daar had ik al snel spijt van. We kwamen namelijk een groep varkens tegen met kleine biggetjes die heerlijk in de modder aan het wroeten waren en een groep magere geiten. Hopelijk zie ik ze morgen weer.

Na het wandelen en het ontbijt ben ik gestart met het schoonmaken van de snoezelruimte. Deze was erg vies mede doordat er maar weinig vrijwilligers zijn die willen of kunnen snoezelen met de verstandelijk beperkte. Hierdoor versloft de ruimte erg. Om te kunnen schoonmaken heb ik heel wat pannen water aan de kook gebracht want de luxe van warm water uit de kraan is hier niet. Omdat ik toch zo lekker bezig was gelijk maar de vrijwilligers ruimte wat opgeruimd en voordat ik het wist was het lunchtijd...pannenkoeken! Die worden hier gegeten met nutella en banaan( en de bananen zijn hier heerlijk).

Na de lunch stonden Tilly een ik op de lijst om en knutsel les te geven. Art class. Dit wordt twee maal per dag gegeven door de vrijwilligers en nu dus door ons. Omdat het mijn eerste keer was heb ik het mijzelf niet moeilijk gemaakt een samen met de klas een pauw gemaakt met allemaal zelf beschilderde veren. Best lastig om een klas 9 jarige, 26 stuks, uitleg te geven in het Engels. Het is mij gelukt met Til als taalhulp en het resultaat was ook nog leuk.

Na deze les stond er nog iets op het programma, the colorroom. Hier neem je 2 kinderen mee voor een individuele activiteit. Zeker omdat ieder kind aandacht wil en dat is lastig met z'n 45. Ik heb loomen geleerd..armbandjes maken met leuke elastiekjes. Ja ik moest ook aan de bak van de kinderen.

En voor je het weet is het alweer etenstijd  met eten wat "onze"  kokkin voor ons klaar maakt. En dat doet ze goed, heerlijk. Ik zeg; ze mag blijven!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Anneke:
    8 november 2019
    Wat een super dag ingrid, lekker wat afwisseling. Ik ben benieuwd naar je snoezel ervaring, als die nog komt( denk het wel ).
    Miriam kan heerlijk koken, doe je haar de groeten.
  2. Guda:
    8 november 2019
    Fijn om te lezen dat jullie zo genieten 💋
  3. Tjitske:
    8 november 2019
    Wat een heerlijk bevredigende dag.
  4. Gon:
    Goed bezig, Ingrid 👍
  5. Thea:
    9 november 2019
    nou de spanning is er nu wel van af zo te lezen....mooie fotos en ik geniet van je verhalen :) .Volgens Cock loop je van wijntje naar etentje ;) Genietse daar hoor!
  6. Jooske:
    9 november 2019
    Hoi Ingtid, dat was weer een prachtige dag waarin jij je creativiteit en toewijding weer hebt kunnen laten zien.
  7. Wick& Joke:
    9 november 2019
    Leuk Ingrid om met de kinderen bezig te zijn lijkt mij. En in een schone snoezelruimte is het ook fijner om te snoezelen met de kinderen......
    Veel plezier.
  8. Trudy Den Herder:
    10 november 2019
    Ach, wat een mooie maar drukke dag. En ja, wij weten amper nog hoe luxe we in Nederland leven, al douche ik me bijna altijd koud, behalve bij haar wassen. xxxxx