Eerste echte dag

6 november 2019 - Sunyani, Ghana

Ik ben gearriveerd in Hanakkuh. Wat een wereldreis zeg. Gisteravond rond half negen aangekomen op de luchthaven. We zouden worden opgehaald door Toontje. Maar al wie er kwam, geen Toontje. Doordat we nog geen Ghanese telefoon kaart hadden konden we niet bellen. Dagen is uiteindelijk gelukt een kwamen we pas rond half twaalf in het guesthouse.

Gelukkig hadden we dus een paar flesjes wijn achterover geslagen zodat we in ieder geval een borrel konden nemen. Dat hadden we ff nodig

Vanmorgen om 04.45 opgestaan, om half zes opgehaald met de taxi om naar de bus te worden gebracht. Daar om zes uur aangekomen effen dan idd het wachten tot de bus vol is. Dan pas vertrekt hij. Dat werd 7.00.

Tijdens de busreis zag ik eindelijk het land. En zeer groen land, heuvelachtig, mooi. En in dit landschap zag ik werkelijk van alles. Mannen maar voornamelijk vrouwen met mannen op hun hoofd met werkelijk van alles. Ik zag zelfs een dame met een gasfles  op haar hoofd die wij in de camper hebben. Hoe?!!

Onderweg stopte de bus voor diverse zaken. Allereerst de plaspuaze maar daarnaast komt ook de brodenverkoper langs, een dame met bananen chips en tijgerbalsem verkoper. Wordt even gehandeld en dan ga je weer.

Uiteindelijk om 15.00 in de stad aangekomen en vandaar de taxi genomen naar het kindertehuis. Nee snapt denk ik wel dat ik een beetje gaar ben.

Daar hebben de kinderen niets mee te maken. Er wordt om je aandacht gebedeld. Binnen vijf minuten springt er een jongen op mijn heup en kroeit in mijn nek. Van liefde( ga ik maar van uit) plast hij tegen mijn heup aan.

Ik ben ze toch maar even ontvlucht een zal ze morgen beter leren kennen

1. Trudy Den Herder:
    6 november 2019
    Zo fijn dat je er bent en wat maak je veel mee, ik zie het allemaal gebeuren, zo mooi schrijf je het op, rust lekker uit en geniet van al die indrukken. Lekkere taartjes en plasjes vinden altijd hun weg. xxxxxxxx
  2. Sylvia meijer:
    7 november 2019
    ik zie het zo voor me Ingrid! Eerst maar even uitrusten en morgen er vol in als ik je zo ken.Een en al indrukken en emotie , laat het maar over je heen komen. We blijven je avonturen volgen , geef de kinderen maar lekker veel knuffels en de plasjes zijn zo droog daar.
  3. Jan:
    7 november 2019
    Wel bijzonder Ingrid dat vrouwen met mannen op hun hoofd lopen.
  4. Ingrid:
    7 november 2019
    Ja joh. Had je niet verwacht natuurlijk
  5. Tjitske:
    7 november 2019
    Wauw wat een indrukken zullen er zo op een dag op je af komen. Maar fijn dat je veilig op de plaats van bestemming bent. Hopelijk heb je een beetje uit kunnen rusten en nu er vol tegen aan.
  6. Ingrid:
    7 november 2019
    Ja dat oud zeker zo. Maar dubbel genieten hoor
  7. Ingrid:
    7 november 2019
    Helemaal weer uitgerust en er vollop tegen aan haha
  8. Anneke:
    7 november 2019
    Ja Ingrid wat een reis, heftig he?
    Die Toontje toch, heeft ze jullie uiteindelijk opgehaald🤔
    Wat herkenbaar allemaal, veel plezier morgen.
    Heel leuk om jullie zo te volgen, knuffel voor de kindjes
  9. Ingrid:
    Gelukkig wel.
    Ik knuffel wat af maar dat herken je wel